۱۳۹۵ مهر ۲۹, پنجشنبه

این من نیم





این من نیم
هم از ازلم آری ، هم در اَبدم جاری
هم از قدمم باری هم حادث بیداری
                              هم عاشق و دلداده هم شهره به دلداری

این من نیم و اویم از خود نبود سویم
از من چو رها گشتم جز شوق نمیجویم
                             در راه طلب حاشا ، با نیت همواری

ای طالب بینائی ای رهرو پویائی
سجاده رها بنما، در بند چه میپائی
                              تعلیم شریعت کی , ره برده به بیداری

تا دل نشود صافی ، از عشق نشد کافی
با رشته اوهامت ، در پرده چه می بافی
                                 در معرفتش ره نیست اندیشه طراری

باید شوی از من پاک , درکٌشتن من چالاک
در راه حقیقت کی ، باشد ز سر و جان باک
                                   سر در قدمش بگذار ، جان در ره سرداری

از من چو شوی غافل , بیگانه ز آب و گل
انـوار اهـورائـی در دل کندت منـزل
                                   پنهان شودت پیدا ، گر کاشف اسراری

هر قطره شود دریا , بی ساحل و پر غوغا
دریا شودت قطره , در فسحت بی همتا
                                   گر نـفس رها کردی ، آئـیـنـه پـنـداری
خسرو(آئینه) 

هیچ نظری موجود نیست: